tisdag, april 15

Mitt andra album - Ch'ien I gen (2004)


















Ja, sen spelade jag in mitt andra "album", cirka 2004, om jag inte missminner mig. Jag var aldrig riktigt nöjd alls med det som helhet, och skulle väl inte tagit med alla låtarna som jag gjorde, men, det är väl bäst(?) att släppa det igen, i sin helhet, för historisk ackuratess, (och ibland är det man själv är minst nöjd med, vad som någon annan gillar allra mest.) Det är ju inte alltid lätt, alls, att faktiskt spela in.
Oavsett hur bra det går att "öva" låten, så när man sätter sig ned och trycker på "rec", så liksom trissas spänningar upp, och det är lätt att det låser sig lite. Så, det blev att jag valde kanske "minst dåliga versioner" av låtar som jag ändå tyckte hade ett värde, "i idén".








Här finns vissa samarbeten. Två instrumentala skojlåtar tillsammans med Martin. Annika spelar fiol på en eller två. Även spelade hon in (halva) en av mina låtar, "i natten", som jag några år tidigare skrivit, delvis inspirerad av en fd. flickvän Jessica, som gjorde att hon inte "tillät" mig spela in den själv. Det var fint :) .
Kanske jag skulle publicera texterna också på något vis. Men det får komma med tiden, ifall någon skulle vara intresserad, och påminna mig?

Så här kommer "Ch'ien I gen" (2004) (Framsidebilden sk(r)apad och tryckt av Annika.)








I dag fyller lillebror år! Grattis! (Flower to the people!)


Och finalserien börjar för Skellefteå AIK! Mot guldet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar