tisdag, april 8

strax bär det ut på luffen..

Jo, jag bli uppmuntrad, att posta mera här.
Så kanske att jag fläskar upp en hel del texter jag skrivit, om livet och medicinen och kärlek och sånt, så har ni att läsa, vis andan skulle falla så, för strax bär vindarna denna gossekarl söderöver, för att fira 36-årsdagen i Skattungbyn med kära vännerna, och vidare in i sommaren, nog utan datatid!

Men, i kvälls bar livet mig till Skellefteå tillsammans med bror Peter, hans vän Bopp, och systersonen Anton, för att få äran att vara med när AIK tog sig till final. 6001 (nåja) folk, hoppandes i takt och sjungande, klappande - allt ur glädjen som laget sprider med sitt lir! Hela svärje söker stoppa dem, med tröghet, hot och våld, men de dansa sig genom medelst något slags unik magi, med heder & hälsa i behåll, och inspirera oss alla! Jag önskar ni hade fått vara med! Här kommer en bild iallafall:



Kvällen dessförinnan spenderade jag med en Krumelur, som hjälpte mig att "rippa" den gamla kasetten jag funnit - ett demo som spelades in 1990 på mariebergsskolan i umeå, Myskoxns första uppdrag som sångare i ett band, minsann! Tolv år gammal. Varning för punk, och grova texter. (Det är två covers på Garbage Pailkids, som var våra lokala idoler då.)



Nå, jag lovar att jag ska höja kvalitén här, vad det lider..


Häpp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar