måndag, april 14

Om Döds-knark & Livs-knark



Jag var som "klok"(?) redan som ung-punkare, när jag försökte sluta supa skallen av mig
så visste jag redan långt innan jag provat knirk att det var skillnad på fulknirk och medicin.
Så Hippisarna ledde mig till att vilja äta svampar och kaktusar och lsd och röka döds-hasch.
Men jag har bara "fallit för grupptrycket" två gånger vad gäller amfetamin (tack!), och
jag snortade kokain från broräcket på brooklyn bridge, "bara för att" (veta att det gör mig till ett a-hole),
och jag har låtit Shulgin leda mig in i RC:ns magiska värld, högst varsamt.
Låtit John Lilly förklara för mig att Ketamin kan ge en kontakt med ECCO (Earth coincidence control office).
Leary vägleda mig genom rymden på syra. McKenna på svamp.
Marley och schyssta berber i marocko förklara ganjans magi.
Och på Rainbow Gatherings har jag funnit många lärare i att hålla allting samman,
och kanalisera åter ned i jorden eller ut i rymden, vad jag inte behöver, allt till sin rätta plats.

95% av allt dumt jag gjort i mitt liv har jag gjort på fyllan.
Närmast döden har jag varit när jag åkt (och kraschat i) bil eller kört motorcykel.
Närmast galenskapen har jag varit i kontakt med "myndigheter".

Jag har sökt förståelse för detta oändliga mysterium som vi kallar "livet" hos Buddha, och Taoismen,
jag har funnit att sjunga är bland det bästa en kan göra för att kanalisera vidare all energi som
kommer till en. Att det är av yttersta vikt vad vi tänker, för vad vi manar fram bilder av, är vad vi finner.

Jag blir så ledsen när jag inte lyckas nå fram till min far, för att hjälpa honom upp ur hans alkoholism.
Jag blir så glad av att få förklara för min mor, allt hur jag levt, och vi tillsammans finner vägar
till bättre hälsa, genom att steg för steg utesluta olika gifter ur vår kost.

Jag vet hur mörkt och hopplöst det kan vara. Ja, jag har också varit död. Jag har också haft vänner som försvunnit. Jag vet hur det känns när alla ens vänner vänder en ryggen, och man inte har någon aning
var man ska vända sig för att finna hjälp?
Jag har gått till psyket i största vemod och hopp, och blivit grymt upprörd över att de ofta inte
egentligen bryr sig(?), eller kan någonting egentligen, mer än ge en massa ful-knark,
som de med ett leende säger, "det är som med diabetes, du får äta det hela livet"???

Jag är en lyckligt lottad son av Norrland.
Jag valde att inkarnera denna gång under skydd av (en gång) världens starkaste man,
(och alla gånger en av världens klokaste), Sixten Landby, även om det tagit mig ända till
igår att förstå att han är min beskyddare. För jag blev förvisso "skapad" i huset näst hans, i Håkmark,
men min kära mor flyttade oss in till staden och födde mig i det sjuka huset, och visste inte
bättre än att låta "dem" ge mig, i min mest utsatta position, en massa "onda" sprutor,
och sedermera proppa mig full i vitt socker och oavgiftat vetemjöl,
och kunde inte, trots att hon ville, skydda mig från att få kvicksilver insatt i munnen,
och kunde inte heller ge mig sen, en bättre manlig förebild än en alkoholbruten man.
Men jag är lyckligt lottad, och växer mig än större och starkare och godare och gladare.
Tack Mor & Far & alla mina Släktingar & alla För-Föräldrar!

Och alla är inte så lyckligt lottade, och jag önskar, kära barn av denna planet, i denna nordliga avkrok,
sprungna ur tre miljarder år av lek-kamp för att komma hit, till detta nu, välj era förebilder väl!
Lyssna och låt dem lära er. Och gör sen än bättre än dem, och än mindre ont mot andra.
Och tro inte att droger ska hjälpa er, knappt ens mediciner! Förutom när det är akut,
eljest, du väljer kliva på den väg att bli en "medicin-man/kvinna".
Det är sannerligen ingen lätt väg. Men de behövs verkligen med!

Det kristna korståget dräpte alla våra största, klokaste, vackraste män.
Sedan brände de de sista medicinkunniga kvinnorna på bålet.
För hundra år sedan skedde den sista stora utrensningen(?), och miljoner fri-andade flydde över havet.
Och nu står vi här, helt utlämnade till att vilket fanskap som helst kan styra oss
till vilket fanskap som helst, om vi inte börjar minnas vilka vi är.
Och vi måste förvisso inte läsa böcker, för i vårt blod, och i vårt DNA finns hela vår historia
att finna och läsa och t.o.m. förändra. För att skapa oss den framtid & det liv vi vill ha!
Alla våra största förfäder och mödrar lever än! Vi kan kontakta dem.
Vi kan välja att ta del av deras visdom, eller välja att fortsätta leva som slavar,
åt någon vi inte ens vet namnet på.

Så, ta det varligt! Läs och sök och du skola finna, allt du behöver för att växa fri
och stark och God, i din egen anda. Tillslut behöver vi kanske bara friskt vatten
och gröna blad och dricka lite blod ibland? Nötter och bär och frukter och luft!
Och då kan vi vara lyckliga laxar fritt lekandes i det största havets ådror!

Vad jag egentligen ville säga var: Ta hand om er. Kasta inte bort eller sälj livet. Inte än.
Vi behöver er, och varandra. Och vi behöver absolut fler Shamaner och Helare!
Men ta de roligt! (som dansken säger..)

(Förlåt, alla jag sårat på vägen. Jag skola återgälda! Och Förlåt Mor & Far, för att jag alltid varit besv-ärlig.)

och förlåt till Dig, om du egentligen inte ville läsa det här..


. . .


Länge Leve Livet! (<-> dEVIL eVIL äNGEL? wtf? o_0 )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar